Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
05.11.2012 17:53 - ДИМИТЪР ВАСИН: Стихове
Автор: knigolubie Категория: Изкуство   
Прочетен: 892 Коментари: 0 Гласове:
1


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg


        * * *   За виното, което още зрее, за думите, които още не са казани пияното си място ще открия и обръчите здраво ще затегна.   Ще дойде ферментацията някой ден със мисълта за укротяване. Или за полудяване.   Разграничаването от подобията ще стопли полудялата ми кръв. Ще потече кръвта ми с цвета на закъснялата ми истина. И ще се залюлея да настигна кръга и пътя на необратимото, на доузряването и повтарянето на думите.   За трезвите ще бъда трезв, а за пияните ще се напия до умиране.   И до умиране ще зрея и мълча. И до умиране ще подлудявам времето и семето, разсипано в небето, в сърцето ми разсипано – ще подлудявам. И ще осъмвам във прегръдката на обръчи разкъсани, завързани и пак разкъсани.   Във времето на виното, на думите и на обичането богохулството е забранено.     * * *   Под лозницата от млад минавам. Младост не остана. Гоня силом вълци и чакали. Младост ме изправя. Мило идвам милост не дочакал. Малко е, малко да събирам кожи и копита.   Никога не съм убивал. Ножа още не съм хвърлял под лозницата.   Дните се изсипаха като куршуми с думите за гроздето. Хлопват изгреви без бухали в деня ми. Мой народе, пламнали са ми петите, но не питай сам ли си отивам. Диво ми е, мой народе, диво и лозницата не сещам. Ще те срещна след победата, повдигнала пердетата и се ненагледала по мене.   Под лозницата от млад минавам. Мамиха ме и измамваха очите с чистото си пладне, пламнало в жилите отляво и отдясно. Жилището ми се събужда сито. Чужди са спечелените битки – ти не питай калко вълци и чакали ръфаха от тялото ми. Колко кожи и копита в ъгъла си скупчих.   Чувствата ми само, мой народе, под лозницата не могат да си идат. Топлото на вечерта ги изповядва и с кръвта на виното ти ги подава...  



Гласувай:
1



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: knigolubie
Категория: Изкуство
Прочетен: 2031054
Постинги: 1524
Коментари: 744
Гласове: 4316
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930