Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
19.12.2012 18:31 - ХАЛЕД ДАРУИШ: На пътя между Витлеем и Рамалла
Автор: knigolubie Категория: Изкуство   
Прочетен: 1629 Коментари: 0 Гласове:
4


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
  Простички неща     На тоя свят понякога се случват простички неща: ей тъй, докато съзерцаваш шарените корабчета  в малкото пристанище край Босфора, туркинята Муниса да ти каже: Дядо ми е от Азербайджан,  а майка ми е кюрдка, баба ми от Солун е, а пък в Латакия баща ми е роден.   На тоя свят понякога се случват простички неща: синът ми Сами рано сутринта за новата си работа да тръгне – на летището в Чикаго, в прекрасно настроение с неясното желание за ново романтично приключение.   На тоя свят понякога се случват простички неща: една жена в интимния си дневник да запише: „В сърцето – мъж, а вкъщи – друг, в мечтите – трети. Да знаеха един за друг, щях аз да съм унищожената!”   На тоя свят понякога се случват простички неща: момиче от един кибуц – Дагания, край бреговете на Тивериада, да срещне своето момче, а то в Багдад живее с родителите си – изселници от Галилея; двамата да разговарят за луната, за Пикасо, за самоубийството на Клеопатра, и да си гледат на ръка – на дланите, протегнати на масата, между филджаните с кафе и чашите вода, и много да се смеят, и зърна да хвърлят на гугутките, спокойно ходещи в краката им в Атина на площада пред парламента.   На тоя свят понякога се случват простички неща: един приятел да се запаси с достатъчно и мъдрост, а и храброст, за да каже на жена си: „Обичам те” след нощ, изпълнена с горчилка, сълзи и безумие, която е прекарал в четене на страстните писма, които е написала до другия.   На тоя свят понякога се случват безпределно простички неща: боецът от Бригади „Мъченици от ал-Акса”, докато го преследват, да мечтае да пийне чашка чай, да хапне диня привечер при майка си и при сестрите си на покрива на къщата им в Наблус, или пък да спрат сълзите на момчето в Газа само от това, че е открило жив баща си сред руините подир голямата експлозия… или пък аз да продължа да си чета поемата за „Божията пратеничка с дългата до извора коса”, докато чакам да ми разрешат да мина бариерата  на израелската армейска част на пътя между Витлеем и Рамалла.
Превод от арабски: Мая Ценова
 



Гласувай:
4



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: knigolubie
Категория: Изкуство
Прочетен: 2038595
Постинги: 1526
Коментари: 745
Гласове: 4325
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930