Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
13.08.2013 06:00 - Първолета Маджарска: Стихове
Автор: knigolubie Категория: Изкуство   
Прочетен: 1522 Коментари: 1 Гласове:
4


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg




БАЩА МИ СЕ ПРЕСЕЛИ ПРИ ЗВЕЗДИТЕ



Баща ми се пресели при зваздите.

Надува бузите на ярето

и свири радомирска ръченица.

И ситнят сръчно те, размахват кърпа,

приклякват и очите им подскачат –

звездите ситнят радомирска ръченица.

Когато пръстите се уморят

и гайдата е смачкала търбуха,

той вдига тост със греяна ракия

и въздухът се пълни с звън на чаши…



Баща ми зида къщи до небето.

На покрива развява бяла риза –

крилете й политат все нагоре

и толкова е волно на душата,

че в костите ти няма грам умора.



Баща ми вече не държи мистрия.

И гайдата издърпа последния му дъх.

Сега подскача със единия си крак

своята ситна радомирска ръченица

от звезда на звезда,

от звезда на звезда…






ГОРЯ СИ СТАРИТЕ



Горя си старите,

протрити до болка обувки

в огнището на двора.

Къщи като баби

са се надвесили наоколо,

клекнали

до беззъбието на тревата.

Политат черни птици

от шепата на огъня

и вият гнезда върху стряхата.

Дипля есенни листа,

нижа ги на остър вятър

и въртя шиша на пламъка.



Горя си старите,

протрити до болка обувки

и посипвам главата си

с пепел от пътища.




Гласувай:
4



1. panbal - П. Недев- Варна
13.08.2013 08:51
Браво, Първолета! С това "... надува бузите на ярето и свири радомирска ръченица" ми взе и малкото акъл, който ми останал... Класика! И двете стихотворения са ... бомба!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: knigolubie
Категория: Изкуство
Прочетен: 2031280
Постинги: 1524
Коментари: 744
Гласове: 4316
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930