Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
31.08.2013 06:00 - Анелия Гешева: В средата на моето лято
Автор: knigolubie Категория: Изкуство   
Прочетен: 2214 Коментари: 0 Гласове:
5


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
    

      
    ***


В лудостта на лудите ми братя

е събрана толкова наивна хитрост,

че ми хвърлят двата края на въжето,

с което трябва да ги върна на брега.

А лодката им пълна е със смях,

с калинки и със ментови целувки

и смешни са лицата им притворни,

и глупави са думите им с птиците.

Ах, тази светла подигравка с грижата,

задето все ми се намира втора риза!

Не са ми ближни, не – безумните ми братя

са мътно огледало на страха,

че знам какво е корабокрушение

и знам какво е да отплуваш истински.

И кой е в крайна сметка лудият -

не този ли, от който се страхуват

онези в лодката, които просто могат

да хвърлят двата края на въжето,

за да не ги спаси от тях самите,

за да не ги направи като себе си.



   ***

Има такива есени,
точно в средата на лятото:
животът не ме харесва,
душата не иска тялото;
страхът е хищна лисица,
покрила моето рамо;
синът на последния рицар
отдавна ми вика "мамо".
Каква банална рапсодия,
каква нелепа семантика:
леглата са смъртни одъри
в края на всяка романтика...
От толкова безотточност
изворът става блато
в някоя есен, точно
в средата на моето лято.




Гласувай:
5



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: knigolubie
Категория: Изкуство
Прочетен: 2012134
Постинги: 1510
Коментари: 722
Гласове: 4263
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031