Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
04.09.2013 06:00 - Кева Апостолова: Стихове
Автор: knigolubie Категория: Изкуство   
Прочетен: 953 Коментари: 0 Гласове:
2


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
   




    ВОДАТА ТЛЕЕ





Тя каза:

„Вятърът ме изтегля,

както се изтегля лодка от море

и свива цигари в полата ми,

свива и пуши,

но аз искам не вятър, а той

всичките мои поли да изпуши,

ще купя и нови, и той да ми купи.”

Тя повтори:

„Обвито в бръшлян е сърцето ми,

зелените змии го притягат, защото

всичките мои поли засега

са с цигари проядени.

Не искам вятър, искам с неговите ръце

всичките мои поли да бъдат изядени.”

Аз казвам:

Колко много Африка в София.



*

Сред кървящи за майчинство момичета

Тя каза:

„Аз съм жена ти бездетна

с колани пристегната

към всички самолети и таксита,

пътуващи към теб

със силата на хиляди африкански коне.”

Тя записа:

„Аз съм жена ти бездетна

с тяло засегнато от правила и закони.

(Децата ни не са от хората,

които се раждат, когато поискаме.)”

Под изпотрошените нощни облаци,

удавена в яката на палтото си,

Тя не каза:

„Пристигат моите лични закони

и ме изравят от палтото,

с изорани книжни редове,

и ме повеждат с теб към ( децата ни,

които не са от хората, които се раждат,

когато поискаме).”

Тя не попита:

„Все още ли са свободни ръцете ти,

в които живеят петнисти коне?

Заразеното от мен огледало

смачка палец в живота

и умря в пет сутринта.”

Аз казвам:

Колко много смърт в тази безсмъртна неделя.



*

В незрелия им сън

той привика полата и блузата й

и я изгони от тях.

Думите й се влошиха.

Простреляните й коси и устни спряха.

Каквото и да й е

дали все пак огромно ще се срещнат

и ще се разпознаят

в свят с изпокъсани презрамки

и рамена като кореми?

Водата тлее, тревата е запалена...



   ( май-юли, 2013, София)




Гласувай:
2



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: knigolubie
Категория: Изкуство
Прочетен: 2032295
Постинги: 1524
Коментари: 744
Гласове: 4316
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930