Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
04.04.2019 09:33 - Трето око
Автор: knigolubie Категория: Изкуство   
Прочетен: 1090 Коментари: 0 Гласове:
2

Последна промяна: 04.04.2019 09:39

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 



                      ТРЕТО ОКО 



   Две сестри. Като бялото и черното. Като лошото и доброто. 
   Не. Като светлината и тъмнината. Улучих! 
   Голямата вижда. Нали затова е голяма! 
   По-малката сестра е сляпа. Не от раждането, малко по-късно. 
   Живеят заедно. В къщата на родителите си. 
   Голямата се грижи за сестра си. От любов и дълг, а вече е и неин личен асистент. Получава заплата да е помощница на невиждащата си сестричка. 
Сляпата пише стихове. От две хиляди петстотин педесет и шест дни... седем години. Брои си ги, защото стиховете са нейната сила. Написва ново стихотворение и се чувства живяла. Стои на земята. Подпира се на сестра си или на бастуна. А иска да се подпира на поезията! 

   Пише си тя и един ден се престраши. Изпрати до списание десет стихотворения. Отговорът, който получи, я разтресе. Сети се за определението, което зрящите употребяваха: “Ослепи ме!”. Тя си беше сляпа. Можеше да каже: “Отвориха ми се очите!”. Пак не виждаше, но се радваше. Редакторът пишеше: “Сякаш сте надарена с трето око, което вижда над нещата...” Искаше да скача, да потанцува. Нищо, че ще се бута в масата или покрай стените. Да вдигне сестра си нагоре. Но я усещаше пак мрачна. Все мрънкаща и недоволна. 

- Знаеш ли? – престраши се да й разкаже. Бяха само двете на този свят. – Изпратих част от стиховете си до едно литературно списание и получих отговор. Научих го наизуст. “Вие притежавате изящна образност. Сякаш сте надарена с трето око, което вижда над нещата...” 

- Трето око? – свъси черните си вежди голямата. 

- Те не знаят, че аз нямам и едно око, с което да виждам. 

- Ти си сляпа. 

- Да. Сляпа съм с двете си очи. Те са ми измислили още едно око. Подарили са ми го. 

- Много мили хора! – казано е със заяждане. И почти насила. – Не си им казала, че си сляпа. Страх те е от съжалението им? 

- Да. Съжалението не е сила. 

- И сега? Ще пишеш с третото си око? 

- Каква идея! Нямаш представа колко съм щастлива!

 



Гласувай:
2



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: knigolubie
Категория: Изкуство
Прочетен: 2010069
Постинги: 1509
Коментари: 722
Гласове: 4262
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031