Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
26.04.2013 06:00 - ЧЕТЯЩИТЕ ХОРА: Иво Георгиев
Автор: knigolubie Категория: Изкуство   
Прочетен: 1103 Коментари: 0 Гласове:
1


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
image





- Книгите за Вас са...

Книгите ме пренасят в хиляди други животи, които не мога да имам, понеже ми е отпуснат само един. За мен са нещо магично. Говоря за хубавите книги разбира се.



- Как подбирате какво да четете?

По всякакви начини – понякога случайно, друг път като прелистя няколко страници от книгата, или след като съм чул или чел за интересно представена книга. А сигурен съм че понякога и някои от книгите ме избират. Имаше един английски критик- Форд Мадокс Форд, който препоръчваше да се подбират книгите за четене като се прочете 99-та страница. От нея можело да се разбере колко струва цялата книга. Намирам този метод по-скоро за забавен отколкото сериозен при подбора на четиво.

- Доволен ли сте от срещите с читатели на романа Ви "Уроборос"?

Дотук имах две представяния на романа „Уроборос” – в Пловдив и в София и двете бяха изключително вълнуващи и интересни за мен – всяка по различен начин. Още срещи предстоят през април и съм сигурен че ме чакат много приятни емоции. /Писателят имаше срещи в Бургас, Варна и Русе./

- Вие пишете и разкази. Кой е най-добрият майстор на разказа според Вас?

О-о-о – тук усещам опит за подхлъзващ въпрос! Не мога да отлича един-единствен най-най-майстор, защото просто писането не е олимпийски спорт, нали. Не можеш да кажеш – ето този е Юсейн Болт сред писателите. Е, можеш, но то ще е като метафора, или на шега. Мога да посоча много добри, според мен разказвачи, но само един – не.



- Имате ли любими и постоянни книги, които препрочитате?


Естествено че имам-и те са много – „Майсторът и Маргарита”, „Животът пред теб” на Ромен Гари, разказите на Борис Виан, на Маркес...



- Четенето е и възпитание и страст. Във Вашето семейство четеше ли се?

Да, естествено, че е възпитание, но и вътрешна потребност. В моето семейство книгите бяха на почит. Имам много ценни книги наследени от дядовци, както и от баща ми и майка ми и това са книги издавани 30-те и 40-те години на миналия век, че и по-стари. Баща ми е учил класическа филология през 40-те, но е прекъснал поради болест, а после завърши право. От него имам страшно много древногръцки и латински автори, някои от тях в превод на Александър Балабанов. Най-старата стихосбирка в библиотеката ми е от 1906 г, а това е времето когато е „прописвал” един Димчо Дебелянов, например. Имам богата колекция от речници също, и сред тях „Руско-български речник” на Кърджиев, който е издание от 1893 г, интересен колкото заради руския, двойно повече заради старинния български от онова време.

Няма как да не предавам любовта към книгите и на децата ми. Често с двамата ми сина си правим кратки разходки в събота до библиотеката. Не винаги взимаме книги, но е важен ритуалът, мирисът на книги, който остава за цял живот.



- Любими писатели?

Любими писатели колкото искаш – Чехов, Виан, Ромен Гари, Маркес, Борхес, Радичков... Сигурно мога да наредя в този списък поне още петнадесет имена.



Къде обичате да четете, открил ли сте своето удобно местенце за общуване с книгата?

Най-често у дома, легнал, с парче шоколад край мен – и блаженството е пълно. Когато пътувам също си нося задължително поне една книга. Сега си мисля, обаче, че много подходящо би било да си сам в леко поклащаща се лодка в някое тихо езеро, и вместо с въдица, да прекараш часове с една, две или три книги. И никакви жени наоколо за да не те разсейват. Досега май не ми се е случвало.



- Мечтаете ли да се срещнете с някой писател и да изпиете...каквото ви се пие!

Е-е-е-е – това съм го правил с много писатели – и български и чужди, и винаги е било интересно, макар че писателят по принцип е прикрит човек и лесно не допуска до себе си.

 



Гласувай:
2



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: knigolubie
Категория: Изкуство
Прочетен: 2011432
Постинги: 1509
Коментари: 722
Гласове: 4262
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031