Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
06.10.2013 06:00 - Димиър Васин: През съда на ближния си минах
Автор: knigolubie Категория: Изкуство   
Прочетен: 530 Коментари: 0 Гласове:
1


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg




      * * *

Скръстени ми са ръцете за безумието
да обичам без да съм намразвал.
И развързани са.
Никога не съм се кръстил във сълзата,
за която бентовете са една дълбока среща
със посестрими;
за която
светлината е от близостта ни.

Времето си мята въдиците
и ме предизвиква да изплискам бента
и потуля светлината.

Тялото ми се извива, хвърлено свободно
в бента и във въздуха, от който никнат
дъхави цветя и устните ти дъхави.

Мъртвите не са се раждали, за да останат
мъртви.

И изплуването ми е безумието
да обичам без да съм намразвал.
За омразата не съм оставил място
и във гроба си, поръсен от сълзата ти...





      * * *

През съда на ближния си минах –
не загърбих миналото си от утре.

През съда на завистта прибягах –
не забравих чувствата от вчера.

По вечеря съм ви пуснал всички
по-различно да преминете през мене.
Пусто ли усетите – викнете вкупом
да населя себе си и ви посрещна
свещ запалил във душата си.

Пазих – не опазих светлината й,
че земята да обърна и по светло
да погледна всекиго в очите.

Чисто и нечисто е по пътя ми –
със душата си се пазим и за днес
мъжката си песен завъртяваме,
свърнали и при обещанията си.

Тъжен е й първият ми, тъжен
и поредният ми съден ден.

Мъжката си песен лесно не осъдих
да е винаги по пътя с мене.
Пъдих думи, думи търсих –
не намирах винаги за обич време,
точно не уцелвах винаги врага си,
винаги не слагах и петак във джоба.

Лобното ми място си е пред очите
на приличните и личните за хляба,
до тоягата, захвърлена под стряхата
с минало от утре, с чувствата от вчера.

Някой може да осъди верен, а неверен
да вечеря от съда на времето избягал...




Гласувай:
1



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: knigolubie
Категория: Изкуство
Прочетен: 2043198
Постинги: 1528
Коментари: 746
Гласове: 4330
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930