Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
09.04.2014 06:00 - Анелия Гешева: И беше ден. И беше суета
Автор: knigolubie Категория: Изкуство   
Прочетен: 814 Коментари: 0 Гласове:
1


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg




***

Вълк ми е, ветре, изгората,

вълк ми е либе чакано -

далек от господ и хората:

очи и зъби в шубрака.

Орел ми е, ветре, севдата,

севдата, още сянката:

поглед му тегне за девет

воденичени камъка.

Мечка ми, ветре, тайната –

спи в пещера дълбока.

Я духни, ветре, отрано,

че иде пролет стоока.

Събуждай тайна-стръвница,

преливай реки и стомни.

Змия ми е, ветре, душицата:

кого целуне – горко му!



ЕНЬОВДЕН


Давам ти, ведо, вранята коня

да го пришпориш в тъмни оврази.

Давам ти още пръстена, оня,

дето от тебе, ведо, ме пази.

Давам ти тънък гребен-костица

да си прибираш по месечина

косата дълга, златна пшеница.

Давам ти още вярна дружина.

Давам ти тежък наниз-алтъни

да ти подрънква на бялата пазва.

Китка ти, ведо, китка от тръни

сама-самичка, ведо, приказва:

- Давай й, давай: севда и злоба,

и младост дай й, гиди юначе!

И ще те стигне клетва-прокоба:

да видиш веда... веда как плаче.



ВЕЧЕР



И беше ден. И беше суета.

И беше тихо. И нощта се стече

в ръцете ми. И беше нежността,

която ме боли до смърт. И беше

око, което вижда любовта –

прегризаната стръв на битието.

И беше страх. И беше самота.

И бях луна. И ти ми бе небето.




Гласувай:
1



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: knigolubie
Категория: Изкуство
Прочетен: 2029036
Постинги: 1524
Коментари: 744
Гласове: 4316
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930