Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
04.07.2014 06:00 - Силвия Димитрова: От книгата й 12
Автор: knigolubie Категория: Изкуство   
Прочетен: 835 Коментари: 0 Гласове:
1


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

                                                      image


Гарвани
Май

Запознахме се на една пейка в парка, към която се приближихме всяка от своята дестинация. Аз - с книга в ръка, тя - с кифла. Следя как кокалестите й пръсти я ронят на трохи и ги подхвърлят небрежно на гълъбите. Имам време за убиване, а Бекет в скута ми се е разпаднал на купчинки думи, запетаи, точки. През хищната зеленина на дървото се процеждат капки светлина, падат в страниците пред мен и разтапят последните ми усилия да отделя смисъла.
- Помниш ли времето, когато тук ще има само гарвани? -прозвучава пискливо гласът на жената .
Обръщам се към тънките устни, оцветени с тъмновиолетово червило, които разсичат повехналото й лице. Защо ли въпросът не ме изненадва?
- Възможно е – отговарям.
- Гаррванът гррачи гррозно, зловещо… - снишеният глас, може би нарочно, ми напомня задавяне.
Гълъбите следят пръстите й, които са спрели да пускат трохи. Един се приближава съвсем, навежда глава и мери пространството от черната й обувката до своите розови крачка. Не казвам нищо. В дни като този ми е трудно да обеся каквато и да е мисъл в главата си. Все пак кимам любезно.
- Повече не мога да мълча… а и не трябва – жената се доближава до мен, а аз инстинктивно се отдръпвам. – Знам, че всичко, което гласът ми казва, ще се случи…
- Какъв глас? – проявявам следа от любопитство.
- Някой ден ще разбереш.
Лудостта е самотна дисциплина – бягство на къси или дълги разстояния, което понякога и аз практикувам. Но втурването на друг участник в коридора ми приемам като досадно вмешателство. Особено когато си почивам. Разтварям книгата и търся последната прочетена страница.
По алеята се задава двойка - тика количка с малкия си наследник в нея. Лицата са изопнати в усмивки, а бебето е декорирано с биберон - като панделка, завършваща елегантно опакован подарък. Потръпвам. Погнусата е може би другото име за завист, да ... Докато се отдалечават, едвам удържам порива си да извадя ножица и да изрежа тази гланцирана сцена от корицата на действителността.
Поглеждам жената до себе си. Пръстите й са сгърчени един в друг, а под тях, в полите й, лежи остатъкът от кифлата. Гълъби наоколо вече няма. Не знам в какво се е отнесла, може би слуша нечий глас. Мен тишината ме удовлетворява. Последните безсънни нощи изтриват желанието ми да участвам в каквото и да е игра наоколо.
Докосване на рамото ме изпъва като пружина.
- Боли ли? – жената се е взряла в мен, без да отмества ръката си. – Гневът е като черна топка под кожата ти, напипвам го.
Даже не знам каква е гримасата ми, която отказвам да овладея. Болката си е само моя. И гневът.
- Не крий всичко в себе си, ще те изкълве – не ме оставя непознатата. - Виждала ли си клюн на гарван?
Ако пак зарецитира Ботев, ще изпищя. Поглеждам часовника. Има още двайсет минути, но повече не мога да остана. Ставам и тръгвам с най-бавната си походка.
- Помни гарваните! – прозвучава гласът зад мене.
Не се обръщам. Болката се примъква от едното към другото рамо, после обратно. Един гълъб изсвистява пред лицето ми. Въздушен удар от крило жигосва бузата ми.



Дели ни бюро с цвят на патиниран орех... Разсипаните листове един по един прошумоляват в пръстите на мъжа отсреща. Златната халка на безименния му просветва.
Не мисля за нищо, в очакването няма мисъл. Тишината в мен скрибуца като бавно отваряща се врата.
Влиза сестрата и подава нов лист. После сяда на съседното бюро и лицето й се крива зад компютъра. Механично я проследявам с поглед и пак механично погледът ми се връща в началната си точка.
Очите на лекаря са втренчени в мен. Чувам отговора, преди устните му да се раздвижат.
- Няма надежда…
Другите думи се размазват като по мътно стъкло. Една сълза замрежва ъгъла на окото ми. Клепачът ми с рязко потрепване я разсича на две.


Слизам бавно по стълбите.
В парка слънцето виси, заплетено в клоните на дърветата.
Никога няма да имам дете.
Ромонът от гласове на хора и на птици става все по-непонятен.
На стотина метра пред мен - парче кифла под празна пейка. Бавно тръгвам към нея. Две черни крила зад гърба ми метат земята.






Гласувай:
1



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: knigolubie
Категория: Изкуство
Прочетен: 2026442
Постинги: 1522
Коментари: 742
Гласове: 4309
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930