Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
26.05.2016 09:43 - Времето на хубавите неща
Автор: knigolubie Категория: Изкуство   
Прочетен: 1343 Коментари: 1 Гласове:
1


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

   В компанията темата се насочва уж неконтролирано и без зла умисъл към възможността да започнеш наново нещо, да се пробваш да го направиш иначе...да си по-изобретателен и максимално концентриран.

   Защо понякога съжаляваме и наричаме стореното от нас грешка и сме недоволни от вложените усилия...

   Кой раздава картите?

   Не може ли пак да пробвам да бъда ученик и обещам! – ще съм първия!

   Не може ли да ми се даде шанс да се явя на изпит? Да напиша за втори път дипломната си работа?

   Пропилях десетина години от живота си... Върнете ме да ги преповторя, но по правилния начин, по умния, без разпиляване в дребнавости... Никакво пестя и дремене в паузите..

   Една умна и сътворила красоти в духовната област жена ни довери: “Ако сега започна живота си отначало, ще искам до себе си любите ми същества, но не в ролята на мои деца или родители, нито пък скъпия ми съпруг... Искам да са до мен и да правя за тях, каквото мога...”

   Друга събеседничка, неизминала и половината житейски път на предшественичката си, с тъжен тон се изповяда:” Често ми се иска да имам шанс да преповторя живота си – от младежките ми години... от времето на първото влюбване. Ще ми се да можех да нося друг характер: по-целеустремен, по-решителен, да съм по-смела.Но най-вече ми се иска да бях остана верна на първата си любов. Щеше ми се да имам друга емоционалност, с която да не наранявам най-близките си хора! И много по-рано да бяха ми се отворили очите за изкуството... да имах истински учители, а не само мъртви художници...”

   Сред други изказвания, спорове, смехове и унили носове ни постави по местата размишлението на изпатила и преживяла премеждия за няколко живота, четиридесетгодишна многодетна майка: “ Често се разочароваме, защото тичаме след миражи, фантоми, сенки и ни се изплъзва същността. А същността е да се радваш и да си благодарен на това, което притежаваш. Не мога да върна миналото, пък и не искам, важното е да градя оттук нататък.”

   Вечерта продължи... и свърши. Но в мен остана горчилката от многото недоизказаност, спотаените сълзи, гримираната веселост. Да заспиваш тъжен е предвестник, че ще се събудиш още по-тъжен... е, поне голяма е вероятността.

   “Има време за всяко нещо и срок - за всяка работа под небето” Еклесиаст 3:1 и по-нататък: “Той е направил всяко нещо хубаво и на времето му...”

   А ние, човешките, т.е. неговите творение, се изгаряме отвътре с неудовлетвореност и завист, самобичуване и комплексираност... 

   Дали очите ни са станали в пъти по-големи от сърцата ни...  Поради многото говорене, а невнимателното слушане... Защото ни допада да взимаме, а не се удоволстваме - давайки... Или нагласяваме нашия часовник според времето на по-търпеливия и трудолюбив от нас...

   Легнала съм си с мисълта, че не съм подредила двора на чувствата си, на забележките, че съм скрила и заключила похвалите и съм залепила със скоч усмивката си. Събуждайки се мога да променя това малко, онова повече... и да се напъна да преизпълня заплануваното...
   Имаме време да се лутаме и да се намерим


   Христина Панджаридис

 

 




Гласувай:
1



Следващ постинг
Предишен постинг

1. fumiko - Не може от една семка веднага да се ...
26.05.2016 11:59
Не може от една семка веднага да се появи плодово дърво. Той трябва да расте и то толкова дълго и да има достатъчно вода и слънце за да се появят след годините ябълки. Затова няма смисъл да тъгуваме за миналото. Трябва да живеем сега и тук и да се радваме на всичко, което ни праща съдбата. И най-важното да говорим комплименти на други хора и да се усмихваме на всяко нещо, дори и на дреболии. И да не трупаме обиди и омрази. Това е смисъл на живота!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: knigolubie
Категория: Изкуство
Прочетен: 2011442
Постинги: 1509
Коментари: 722
Гласове: 4262
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031